عکسی به یادگار ازدوستان-آبان 1393

 

عکسی ماندگار ازدوستان انجمن ادبی فرهنگ اندیشه-آبان 1393

نظرات 2 + ارسال نظر

امروز کارهای زیادی داشتم تا انجام بدهم.
واجب ترین آنها تهیه یک داستان دفاع مقدسی، یک خاطره دفاع مقدسی برای گاهنامه خروش البرز بود. خاطره را نوشتم. خواستم کمی در دنیای مجازی قدم بزنم و تفرجی بکنم تا حوصله ام برای ادامه کار آماده باشد.
اگر بخواهم شرح بدهم که تمام صفحات انجمن ادبی فرهنگ اندیشه پر می شود جایی برای دیگران باقی نمی ماند.
به یکی دوتا از آنها اشاره می کنم
وقتی داستان نویس فیروز زنوزی جلالی بعد از مدتی دست و پنجه نرم کردن با بیماری بدخیم دار فانی را وداع گفت در سایت ادبیات نوشتم:
عباس عابد ساوجی ﺳﻪشنبه, ۱۲ اردیبهشت,۱۳۹۶ ۰۴:۳۵
بگو، مهم است که می پرسم. می خواهم بدانم بعد از من، چه کسی برایت ستاره خواهد چید...؟

بعد از سالها، در جلسه لذت داستان دیدمش. هر دو شکسته شده بودیم. از چهره هر دوی ما چین و چروکی مانده بود. بعد از جلسه رفتم بالای جایگاه. کتاب عرشیان به خط را برایش نوشته و امضا کرده بودم.

چشمهایش را تنگ کرد. انگار می خواست به عمق خاطرات جامانده در ذهنش شلیک کند. گفتم درست حدس زدی، خودم هستم...
سالن خالی شده بود اما هنوز ما در کوچه پس کوچه های خاکی خاطراتمان قدم می زدیم: امامزاده حسن، دوازده متری ابطحی - دبیرستان اتابکی و مدیر پرقدرتی به نام آقای محتاط و دبیری به نام اکبر رادی، با دوشاگرد یکی به نام فیروز زنوزی جلالی و دیگری به نام عباس عابد ساوجی...
هر دو پیر شده بودیم. اما تصور نمی کردم با روحیه شادی که داشت به این زودی جلای وطن کند. یادش گرامی و روحش قرین رحمت باد.

فکر می کنم همین یک مورد کافی باشد. دنیای مجازی دنیای بیکرانی ست که دست نا اهلان افتاده است...
عابدساوجی شنبه... نمیدونم چندم است. بیستم - بیست و یکم...؟ چه فرقی می کند چندم باشد؟ دارد ثانیه به ثانیه عمر ما کم می شود بدون آنکه متوجهش بشویم.

مهدی روشن گرزین 1402/04/08 ساعت 05:14

درود بر شما
اینجانب مهدی روشن گرزین از ساری
قرارهست بامجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد آلبوم تصویری خوانش و دکلمه غزلیات حضرت حافظ با پوشش لباس اقوام ایرانی و زیرنویس زبان بومی اقوام از قبیل لری کردی آذری تبری بلوچی گیلانی سیستانی و زبان های محلی دیگر اقدام نمایم و نیازمند حمایت مادی و معنوی شما فرهیختگان می باشم
شماره تماس
۰۹۱۱۴۱۴۵۸۱۳

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد